Toen het zwarte goud nog voor rijkdom zorgde

In Beringen mijn staat alles te verkommeren.Je kan er overal tussen lopen en ontdekkn wat toen onder en bovengronds gebruikt werd.Je ziet er overblijfselen van de mijnschachten,ziet er de wagentjes voor vervoer van de mijnwerkers,steenkoolboren,machines enz.Alles achteloos achtergelaten bij de sluiting van de mijn. In oktober 2014 was het 25 jaar geleden dat de mijn in Beringen gesloten werd.

DSCN0411
DSCN0412
DSCN0413
DSCN0419
DSCN0426
DSCN0431
DSCN0432
DSCN0434
DSCN0442
DSCN0443
DSCN0448
DSCN0451
DSCN0458
DSCN0459
DSCN0461
DSCN0462
DSCN0395

 

6 thoughts on “Toen het zwarte goud nog voor rijkdom zorgde

  1. Pingback: Aangevreten door de tand des tijds | Natuurfreak

  2. mogge Marylou
    ik vind het maar raar , dat er niets mee gedaan wordt , een oud ijzer handelaar zal daar toch best wel brood in zien
    en de gebouwen die nog redelijk tot goed zijn ombouwen tot appartementen , ik weet het niet , maar lijkt me toch mogelijk
    je hebt het mooi in beeld gebracht , ook mooie foto’s die van hoog de omgeving laten zien
    geniet de dag

    Liked by 1 person

Leave a Reply

